Caribbean, genieten en wachten - Reisverslag uit León, Nicaragua van Florian en Yannick - WaarBenJij.nu Caribbean, genieten en wachten - Reisverslag uit León, Nicaragua van Florian en Yannick - WaarBenJij.nu

Caribbean, genieten en wachten

Door: Yannick & Florian

Blijf op de hoogte en volg Florian en Yannick

24 Juli 2009 | Nicaragua, León

Bij deze een reisverslag vanuit het mooie Leon Nicaragua. Laten we bij het begin beginnen. We waren in Guatamala gebleven.

In Guatamala hebben we nog een grote lokale markt bezocht. Een hele ervaring, met veel kleuren, geuren en opvallende mensen. Prachtig!

De volgende dag zijn we vanuit Antigua Guatamala met de bus naar La Ceiba Honduras gegaan. De reis duurde 14 uur maar de bus was behoorlijk comfortabel. Onderweg was het niet te zien dat er net een staatsgreep was gepleegd. Onze bestemming voor die dag, La Ceiba, bleek een vieze stad met veel mensen die in portiekjes slapen. Gelukkig was het na een nacht al weer tijd om door te reizen naar onze volgende bestemming,Utila.

Met veel moeite optijd bij de veerboot aangekomen, maar al gauw bleek dat deze 4 tot 5 uur vertraging had. Direct een goede kennismaking met het Caribische leven. Take it easy! Na een vrij onrustige tocht over zee van een uur, kwamen we aan op Utila. Echt een prachtig eiland en typisch Caribisch. Witte stranden, palmbomen en relaxe mensen. Totaal anders dan het vasteland, ook al omdat de voertaal van de locals een soort Engels is. Eenmaal daar ingechecked in een kamer bij een duikschool. Je kan voor een paar dollar per nacht overnachten als je een duikcursus volgt bij die duikschool. Prima kamer met een prachtig uitzicht over de zee. De zee lag op nog geen meter van de voordeur. De dagen daarna was het tijd voor duiken, relaxen en zwemmen. Wat een fantastische plek. Je komt er echt helemaal tot rust. We zijn dan ook een week gebleven. Het feestplezier werd alleen beperkt door door de avondklok (ivb de staatsgreep), meestal mocht je na 24uur niet meer op straat zijn. Maar alle uren daarvoor waren zeer de moeite waard.

Eergisteren zijn we teruggegaan naar het vasteland. Dit keer slechts 2 uur vertraging met de veerboot. Er bleek water in de moter te zitten dus we waren de haven nog niet uit of de motor stopte er mee. Vanaf het moment dat we onze reis gingen vervolgen naar de hoofdstad Tegucigalpa kwamen we er achter dat we in een land aan het reizen waren waar net een staatsgreep was gepleegd. Veel controles, veel militairen en veel wachttijd. Gisteren zijn we vanuit de hoofdstad vertrokken naar Leon in Nicaragua. De bus zou om 9 uur in de ochtend vertrekken maar uiteindelijk zijn we pas om 5 uur vertrokken. De bus stond vast door een demonstratie. De dag ervoor hadden we ook al moeten wachten omdat er grote vuren op de weg waren waardoor de bus er niet langs kon. De hoofdstad was een beetje schimmig, maar voor de rest hebben we ons niet echt onveilig gevoeld. We hebben ook nog geluk gehad want de komende dagen worden alle wegen en grenzen in Honduras gesloten, ivb wederom een poging van de president om terug te keren naar zijn land.

Kortom tot nu toe hebben we veel leuke dingen gedaan, veel leuke mensen ontmoet en genoten van alles.

Binnenkort een verslag over de avonturen in Nicaragua.

• 24 Juli 2009 - 18:56

Nanko:

Klinkt allemaal wel spannend. Maar wel fijn dat jullie het 'gedoe' in Honduras achter je hebben gelaten.
    Blijf genieten!!

• 24 Juli 2009 - 19:24

Ria:

jongens wat een belevenis allemaal SUPER
    Ik zie geen mooie vrouwen op de fotó's
    zijn die daar niet.
    Geniet er nog maar even van het is bijna weer 27 augustus. Tot horens en tot gauw.

• 24 Juli 2009 - 22:02

Jochem:

Hey gasten,

Wat een geweldige berichten en foto's steeds. Ik word er haast jaloers van...
    Veel plezier nog de komende maand.
    En Yannick, als je terug bent wil ik onder het genot van een biertje persoonlijk alle verhalen horen. ;)

• 25 Juli 2009 - 10:30

I En J:

Spannende avonturen daar bij jullie. Fijn dat jullie het zo mooi hebben tot nu toe. Goed dat jullie op tijd uit Honduras weg zijn. Heel veel plezier komende tijd en veel liefs Itie en Johan. Zaterdag 25/7 vanuit Cargese

• 25 Juli 2009 - 10:31

Selma:

Yo quiero tambien! Hoeist met manana manana leventje?

• 25 Juli 2009 - 18:05

Karen:

wat een herkenbare verhalen allemaal! geniet maar van nicaragua, geweldig land.
    en inderdaad, take it easy!
    liefs (vanuit het warme zuid frankrijk) karen

• 26 Juli 2009 - 09:19

Loeki:

Helemaal te gek! Wat vliegt de tijd dan he, zijn jullie alweer bijna over de helft. Goed om te horen dat jullie veilig Honduras in en uit zijn gekomen.
    Heeeel veel plezier!
    Liefs
    Loeki

• 27 Juli 2009 - 08:48

Alice:

Wat klinkt dat allemaal goed en zoals karen ook zegt herkenbaar :)! Geniet er van, voor je het weet is het voorbij!
    Liefs Alice